Matrix
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/3
|
|
Taktyka i Team Play w CS |
|
Ostatnio znalazłem ciekawy art na necie
Planowanie rozgrywki pod względem taktyki i strategii jest bardzo ważnym czynnikiem prowadzącym do powodzenia. Taktyka to szereg działań, dzięki którym każdy ruch na mapie jest uporządkowany, prawidłowy i skoordynowany. Działania w CS są typowymi działaniami zespołowymi. Najważniejszy zawsze jest Team Leader. Wydaje on polecenia, nadaje dynamikę działaniom zespołu. Każdy członek zespołu ma wyznaczone konkretne zadania. Od prawidłowego wykonania tych zadań zależy powodzenie całej rozgrywki.
Podczas robienia taktyki, po wstępnej analizie mapy przechodzimy do planowania obrony/ataku. Jak wiadomo podstawą taktyki w CT jest prawidłowe rozstawienie na mapie i obrona BS'ów. Rozstawienie nie jest wbrew pozorom takie oczywiste i wynikać powinno głównie z predyspozycji, umiejętności i poczucia komfortu każdego z graczy. Dlatego czasem należy zmieniać rozstawienie, szczególnie w przypadku, kiedy któryś z graczy szczególnie źle czuje się w narzuconej mu roli.
Pozycje i zadania poszczególnych CT można określić w następujący sposób:
pozycja wyjściowa - respawn
dogodna pozycja - pozycja w pobliżu pozycji właściwej (docelowej)
pozycja właściwa - pełna gotowość i oczekiwanie na informacje od kolegów lub polecenie działania.
Tak więc zasadniczo najistotniejsze w grze po stronie CT jest jak najszybsze zajęcie swoich pozycji obronnych i oczekiwanie na przebieg zdarzeń.
Nieodzownym czynnikiem dobrej gry TP (zarówno w CT jak i T) jest ciągła koordynacja działań, możliwa dzięki temu, co obserwujemy na radarze, ale również (a może przede wszystkim) dzięki zbieraniu/przekazywaniu informacji głosowych. Nie może być sytuacji, kiedy gracz w słuchawkach słyszy słowotok kolegi, lub nawijkę o dupie Maryny. Informacje mają być jak najkrótsze i zawsze na temat wydarzeń jakie mają miejsce w danej chwili na mapie. Dlatego podczas gry na poszczególnych mapach należy ściśle trzymać się ustalonego w czasie opracowywania taktyk nazewnictwa poszczególnych lokalizacji! To bardzo ważne!
Bardzo istotnym elementem strategii w CS jest umiejętność, którą powinien posiadać każdy Team Leader. Mowa o trudnej sztuce jaką jest szybka analiza sytuacji.
Pozwolę sobie cytować tutaj czasem wersety z pewnej publikacji dotyczącej strategii i taktyki walki, gdyż widzę dość mocną zależność pomiędzy rzeczywistością (choć na wojnie nigdy nie byłem) a CS
Cyt: Rolą dowódcy jest zbieranie i przetwarzanie informacji, synchronizowanie i zgrywanie działań, wnoszenie korekt oraz wydawanie rozkazów.
Wiadomo, że nie zawsze należy kurczowo trzymać się ustalonej wcześniej taktyki, ponieważ nie zawsze sytuacja na to pozwala. Jednak dobrze by było, gdyby o tym również decydował TL i to On wydawał dalsze polecenia na temat rozstawienia, przegrupowania się czy przemieszczania w kierunku celu.
Pamiętaj, że dyscyplina i konsekwentne realizowanie planów utrudnia przeciwnikowi wytrącenie cię z równowagi, a tym samym ułatwia realizację zaplanowanego celu.
Oczywiście należy bardzo uważać, aby nie stracić przy tym elastyczności działania, która umożliwia zmianę decyzji i wykorzystanie sprzyjających okazji.
W przypadku Terrorystów mówimy czasem o "cichej"takcie lub grze "CPL" (ta nazwa pochodzi stąd, iż "ciche" taktyki zaczęto grać na mapach typu cpl_). Chodzi wówczas o nic innego, jak ciche przemieszczanie się w kierunku BS'a, mające na celu zajęcie dogodnych pozycji przed właściwym atakiem. Niezwykle ważnym w takich taktykach jest wykorzystywanie tzw. martwych pól obserwacji (miejsc, w których można przebywać nie zauważonym przez przeciwnika) i bezszelestne poruszanie się. Takie skryte podejście daje często ogromną przewagę wykorzystując element zaskoczenia. (jakże często ta taktyka sprawdza się na de_cbble przy ataku na bombsite A).
O tym jak ważne jest w przypadku T rozstawienie i zabezpieczenie terenu po podłożeniu C4 pisał nie będę, bo to chyba oczywiste.
Cyt:W przypadku ataku ze strony przeciwnika, prowadzący zespół przyjmuje pozycję strzelecką i bierze na siebie ciężar odparcia ataku. Pozostali zajmują pozycje w zależności od rozwoju sytuacji.
Jeżeli poruszający się zespół nie ma dokładnie zlokalizowanego przeciwnika i pomieszczenia do ataku, ostatni żołnierz powinien poruszać się tyłem na wypadek ewentualnego ataku "zza pleców". Ubezpiecza w ten sposób kolegów z zespołu.
I jeszcze jeden cytacik dotyczący drzwi na polu walki, jakże bliski memu sercu, a daleki od realizacji podczas gry...
Cyt:Drzwi są najbardziej niebezpiecznym punktem podczas szturmowania pomieszczeń. Głównym celem jest jak najszybciej przez nie przejść i opanować pomieszczenie. Aby sprawnie tego dokonać należy do perfekcji opanować technikę wejścia. Zależeć będzie od tego życie i zdrowie własne i kolegi.
Gdy do pomieszczenia wchodzi zespół wieloosobowy, szturmujący po wejściu do pomieszczenia przesuwają się w jego głąb aby umożliwić wejście pozostałym.
I to chciałbym aby wszyscy wzięli sobie do serca szczególnie. Block w drzwiach to pewna śmierć nie jednego, a kilku graczy.
Zwróćcie również uwagę na fakt, że w CS nie wygrywa ten otwierający tabelę punktów swojego teamu. Nie jest przegranym ten, który ją zamyka. Nie wygrywa ten, który ginie jako ostatni lub nie ginie w ogóle. Zwycięża TEAM, który pierwszy wygra 12 rund po jednej ze stron. Dlatego starajmy się realizować założenia i pomagać naszym kolegom i Team Leaderom w ich urzeczywistnianiu. Jeśli widzimy niedoskonałości w sposobie prowadzenia gry przez TL'a lub mamy inną wizję - dzielmy się tym z innymi w odpowiednim czasie. W czasie gry nie bądźmy Johnem Rambo, który w pojedynkę wycina stado przeciwników nie licząc się z nikim i niczym. Pomagajmy sobie i kolegom z drużyny, a wszystko będzie dobrze.
istwierdziłem że jest on bardzo ciekawy i madry i doszłem do wniosku zeby sie do niego zastosować.Na początku należy wybrać TL. Wybierzemy go w sposób demokratyczny poprzez głosowanie
http://www.kzbclan.fora.pl/ankiety,9/team-leader,64.html#338
Ten kto wygra będzie dowodził clanem w czasie treningów i na sparingach 
Post został pochwalony 0 razy
|
|